Kampaania on loodud selleks, et pöörata tähelepanu pandipakendite sorteerimise ja taaskasutusse suunamise vajadusele. Endiselt leiavad osad pudelid ja purgid oma tee prügikasti, kus nendest kasu ei ole. Eestis jõuab ligi 90% müüdud pandipakenditest keskkonnasõbralikult ümbertöötlemisse, ent see seis võiks olla grammike parem. Ja et see meelest ei läheks tuleb seda kasvavale põlvkonnalegi pidevalt meelde tuletada − #ärarääma.
Väldi ületarbimist ja jäätmete teket olukorras, kus see võimalik on, ent meie peamine häda peitub pigem hoolimatuses, kus pakendid jäävad ringlusesse võtmata. Plast- ja klaapudelite ning plekkpurkide puhul on tegemist olemasoleva väärtusliku materjaliga, millest tehakse päriselt uusi asju loodusvarade kallale minemata.
NOORED EI OLE HUKAS
Kaugel sellest – noored on meie lootus. Seetõttu pöördumegi noorte poole kampaaniaga, kus läbi vahetu sorteerimise ja kogumise kogemuse teadvustatakse noortele taaskasutamise olulisust. Teisalt on taara õigesse kohta poetamine tegu, mis on eeskujuks ja jääb kõikidele meelde, k.a lapsevanematele. Taaraautomaadi külastus ja pakendite sorteerimine peab olema argielu loomulik osa ning seda saab korraldada läbi erinevate ettevõtmiste. Nii olemegi lisanud kampaaniasse mitu lustakat ja huvitavat kogumistulemustest sõltumatut vaheülesannet, et juurutada noorte seas rõõmusrohelist mõtteviisi. Osalejad saavad kaasa lüüa humoorikas meemikonkursis, mille auhind on stiilne polaroidkaamera Instax Mini 9. Lisaks ootab ees loominguline videochallenge, kus parimad premeeritakse vinge kaasaskantava JBL kõlariga. Vaheauhindadena toob #ärarääma kampaaniasse vaatemängulisust Teaduskeskus AHHAA etendused ja sisu pandipakendite taaskasutamise teekonda avav haridusprogramm.